AQUATECHNO Zwembadbouw

Moerbosstraat 26C bus3
8793 Waregem

+32 (0) 56/601013

BE898.565.537

Connect with LinkedIn

Aquafitness, the next big thing?

Aquafitness, the next big thing?

Aquaspinning, een geweldige manier om fit te blijven

Blijf fit met deze geweldige nieuwe trend en geniet van het aangename gevoel en de voordelen van onderwater oefeningen.

De reviews en effecten op gezondheid zijn lovend: Volgende de gerenomeerde site van Simplyhealth is Aquaspinning the next big thing.

Aquafitness, goed voor jouw gezondheid.

Volgens de lovende kritieken is het een van de beste manieren om calorieën te verbranden, cellulitis aan te pakken en de flexibiliteit te verbeteren. Het is bovendien geweldig voor de algemene gezondheid en jouw welzijn. Sporten in het water in een zwembad heeft bovendien een zeer lage impact op de gewrichten en spieren en is niet belastend. Naast een conditietraining waarbij er een behoorlijke vetverbranding is, is fitness in het water ook een weerstands- of krachttraining. Water zorgt voor meer weerstand dan lucht, deze weerstand werkt sterker.

Sporten in het algemeen maakt je gelukkiger, door (oa) de aanmaak van serotonine. Dit gelukshormoon maakt het lichaam aan tijdens het sporten en bewegen, maar ook lang erna.

Onderwaterfietsen, uitgetest en goed bevonden.

Simplyhealth testte het uit. 2 sessies van 45 min, hierin konden de deelnemers enkele stevige workouts afwerken. Een vast fiets stond onderwater opgesteld, het leek een beetje vreemd maar de deelnemers, maar de iedereen in het zwembad had het al snel onder de knie.  De voeten vastgemaakt in de pedalen duurde het niet lang of iedereen was aan het fietsen als nooit te voren. In het 2de deel werd er een combinatie uitgevoerd van rechtopstaand en zittend fietsen. Snel, langzaam aquaspinning,  zwaaiend met de armen en bewegend met het bovenlichaam. 

Was het een harde training? JA. Zijn er voordelen aan een aquafitness workout? ZEER ZEKER JA!

Aquafitness

Alle voordelen van Aquaspinning op een rijtje:

  • Zoals bij andere sporten in het water, zijn gewrichten aan veel minder stress onderworpen in vergelijking met andere vormen van lichaamsbeweging boven water. Dit is te wijten aan de verminderde zwaartekracht in het water. In het water ben je 90% "lichter" dan daarbuiten.
  • Spierstijfheid na het sporten is zo goed als onbestaand. Dit is hoofdzakelijk te wijten aan het water zelf. Dit zorgt voor massage van de spieren tijdens het sporten en de temperatuur van het water zorgt er ook voor dat je lichaamstemperatuur lager blijft. Hierdoor wordt er minder melkzuur aangemaakt
  • Aquafitness zorgt er voor dat je jouw strekt, draait, duwt, trekt, kortom alle mogelijke bewegingen die er voor zorgen dat de flexibiliteit van uw lichaam verbetert
  • Een aquaspinning sessie kan er voor zorgen dat u tot 800 calorieën per uur verbrand (vergelijkbaar met het calorie verbruik bij hardlopen)
  • Watersport verminderd het cellulitis
  • Spieren versterken en het gewichtsverlies zal worden gestimuleerd
  • Sport in het water zal voor een hartslag zorgen die 10 - 15 slagen lager ligt dan bij een gelijkaardige inspanning buiten water
  • De bloedsomloop verbeterd en de bloeddruk verlaagd
  • Na het sporten in het water zal u minder vermoeid zijn dan bij een fysieke inspanning buiten het water

Waar en hoe kan ik Aquafitness beoefenen?

Het eenvoudigste is het sporten bij u thuis in het zwembad met een Aquatrainer poolbike of met een Pooltrainer Deze 2 Aquafitness toestellen zijn niet ontzettend duur en ook zeer eenvoudig te installeren.

Aquatrainer poolbikePooltrainer zwem trainer

Hebt u geen zwembad kan u deze watersport ook uitoefenen in een aantal publieke zwembaden of bij een kinesist.

Bronnen: